Suggestie Sparen van onderdelen om Sei/Cinq sneller of pittiger te maken.

Discussie in 'Ideeën, suggesties, bugs.....' gestart door JohanKuijpers, 19 mrt 2018.

  1. JohanKuijpers

    JohanKuijpers CCH Lid

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    2.250
    Ratings:
    +620 / 5 / -3
    Met deze tip (het samen voegen) was ik vanmorgen reeds begonnen om op die manier een stap voor stap handleiding te krijgen zonder dat het overal verspreid staat.
    Ik heb hier alle tijd voor dus dat is het punt niet.
     
  2. Rallydoc

    Rallydoc Geregistreerd

    Lid geworden:
    15 mrt 2012
    Berichten:
    3.644
    Ratings:
    +1.822 / 6 / -3
    Door er zelf een start mee te maken blijft het initiatief ook bij jezelf en help je m.i. een deel van de clubleden met tuning plannen
     
    • Agree Agree x 1
  3. Kwark1001

    Kwark1001 Meetingcoördinator Moderator CCH Lid

    Lid geworden:
    24 feb 2013
    Berichten:
    2.180
    Ratings:
    +1.737 / 4 / -3
    Ik hebheb al eenop keer een lijst gemaakt wat je nodig hebt om je 900 naar 1100/ 1200 te swappen...

    En je hebt er alook een keer in gereageerd @JohanKuijpers
     
    • Useful Useful x 1
  4. JohanKuijpers

    JohanKuijpers CCH Lid

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    2.250
    Ratings:
    +620 / 5 / -3
    Klopt ik heb hem gevonden en ben nu per type motor opzetjes aan het maken en info aan het samenvoegen.
    Word een lekker klusje (alles letter voor letter doorlezen en zorgen dat dingen er niet dubbel in komen te staan).
     
  5. stefan dieters

    stefan dieters Geregistreerd

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    1.334
    Ratings:
    +345 / 0 / -2
    Mbt het bouwen van een turbo 900, daar zal mijn reserve 900cc voor worden opgeofferd. Zal nog wel ff duren voor ik eraan begin, maar dacht ik gooi het er ff in
     
    • Like Like x 1
  6. JohanKuijpers

    JohanKuijpers CCH Lid

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    2.250
    Ratings:
    +620 / 5 / -3
    Als het zover is Stefan dan zal ik dit ook proberen samen te voegen in een bestand/topic
     
  7. stefan dieters

    stefan dieters Geregistreerd

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    1.334
    Ratings:
    +345 / 0 / -2
    Ik denk dat een link beter zou zijn omdat er veel meer bij komt kijken dan wat onderdelen erop schroeven
     
  8. JohanKuijpers

    JohanKuijpers CCH Lid

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    2.250
    Ratings:
    +620 / 5 / -3
    Inderdaad behelst het veel meer, vandaar dat iki het zo uitgebreid mogelijk wil proberen te maken dat feitelijk een totale leek er ook iets mee kan,.
    Een link zou kunnen, dit in de vorm van een PDF document die iedereen middels de link zou kunnen downloaden.
     
  9. magnus

    magnus Geregistreerd

    Lid geworden:
    7 apr 2018
    Berichten:
    5
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    Ik heb zelf nog geen auto, maar de 900 is best wel makkelijk om op te voeren. Het motortje komt van oorsprong uit de Fiat 600 (Fiat 100 series motor) en Abarth heeft er veel onderdelen voor gemaakt. Een simpele manier om de 900 op te voeren is door het uitlaat spruitstuk en nokkenas van een Autobianchi A112 Abarth te gebruiken. Ook kan het kleppendeksel met inlaat en Weber carburateur gebruikt worden. De lifters / tappets van de oudere 903cc motoren uit bijvoorbeeld de Panda, 127, A112 en Uno worden ook wel eens in de Cinquecento gebruikt. Bij abarth-online.de staan er bij de Fiat 600, 850 en Autobianchi A112 veel onderdelen om de 900 wat sneller te maken.
     
    • Informative Informative x 1

Deel Deze Pagina