Daarbij... In Duitsland, waar hij vandaan komt, is dit ook niet legaal... Hij gebruikt de auto, sinds er 2 blokken inhangen, ook alleen maar op racewars en drag wedstrijden
Er is ook een alfa gtv met 2 motoren en die is straat legaal. zoals Dirk jan al zij. als je maar genoeg geld hebt (voor de herkeuring)
In dit geval word het wel erg lastig hoor. Ik heb wel eens begrepen dat er bij een herkeuring ook wordt gekeken naar de Euro Ncap crash test gegevens. Met maar 1,5 ster waar 4 het hoogste is spreek je niet over de meest veilige auto.
de dakar vrachtwagen van jan de rooy uit de jaren 80 was/is ook straatlegaal maar dan moet er zo iezo een brandschot geplaatst gaan worden [en ik vermoed nog wel een hele boel andere veiligheids dingen gedaan worden]
@djwpk als je toevallig doelt op de trofeo, die is volledig doorgelast, heeft een rolkooi en FIA goedgekeurde veiligheidsvoorzieningen. En zelfs daarmee is het nog geen super veilige auto. Conservenblik blijft gewoon dun
Nee bedoel ik niet.. @Rallydoc de Seicento had een 0 op de euro Ncap norm ten tijde van de test met de Panda.. Daar was nogal wat commotie over toen..
De cinquecento heeft zijn 1,5 ster natuurlijk ook in een andere tijd met andere eisen gescoord. Zou je de huidige Euro Ncap eisen op de cinquecento loslaten komt er net als bij de seicento een 0.0 uit. Het blijven hoe dan ook koektrommels met wielen
Zou ook heel apart zijn als hij wel hoger scoorde.. Zijn carrosserie technische onderhuids voor 85% de zelfde auto's.