Fiat Aegea/ Tipo

Discussie in 'Fiat Nieuws' gestart door Milan, 6 feb 2016.

  1. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Fiat Aegea heet het project voorlopig van de nieuwe compacte sedan uit Lingotto. Of beter gezegd de sedan uit Bursa, die op de salon in Istanbul (foto’s) dus als concept getoond wordt en dus tijdelijk Aegea heet. Een moeilijke naam waarvan we als AutoEdizione zijnde vooral de optisch versmolten eerste twee letter kunnen waarderen. Volgens Fiat Europa baas Alfredo Altaville zal de sedan pas in het najaar op definitieve wijze aan de wereld getoond worden…

    Het klinkt een beetje alsof FCA wil polsen welke kant het op moet. Consistent zijn in stijl en concept is buiten de duidelijke vormen van de niche die ‘500’ heet, namelijk altijd een probleem geweest voor Fiat en daar brengt deze Aegea nog zeker geen verandering in. Familietrekjes van de Dodge Dart zijn duidelijk zichtbaar en eerlijkheidshalve zien we er daarom ook eerder een succesvolle compacte instapper voor de Amerikaanse fans van dat merk in, dan dat we heel Italië dit zal omarmen als een vierdeurs van eigen bodem. Dit ondanks dat Fiat wel degelijk plannen heeft om ook in Europa een slag te slaan met dit project. Vooral wanneer in 2016 de SW en de vijfdeurs hier aan toe worden gevoegd. Kortom het is een belangrijke investering en een ultieme poging om nog iets voor de massa te kunnen betekenen. Dit ondanks dat Marchionne zelf vooral roept dat Fiat het niet in z’n hoofd zal halen om dat nog te proberen. Waarschijnlijk zorgt de productie in Turkije vooral voor nieuwe kostenbesparende mogelijkheden.

    We schreven na de eerste teaser al over de hypothese dat Fiat wellicht een rechtstreekse aanval wil uitvoeren op de Koreaanse concurrentie, waar het ook in eigen land veel last van heeft. Bij het zien van de Kia-achtige grille en vormgeving, wordt die aanname enkel sterker. Echt origineel is het dus niet en vooral ook niet zozeer typisch Italiaans. Project Aegea zal technisch verder precies hetzelfde in elkaar steken -ook motorisch en qua transmissies- als andere modellen op het B-Wide platform (500X, 500L, Renegade). De naam Aegea is overigens een vernoeming van een havenstad uit de oudheid dat in Turkije tegenwoordig Yumurtalik heet (provincie Adana). Is deze auto een slimme zet? Qua optische identiteit misschien wel voldoende voor de Turkse markt, maar bij ons zal Fiat helaas toch echt uit een heel ander vaatje moeten tappen vrezen we. Gelukkig is de achterzijde wel behoorlijk geslaagd, evenals de lijnvoering aan de zijkant. Vooral het front vraagt in onze ogen om een andere oplossing en een meer ‘eigen’ gezicht.

    Bron: autoedizione.nl


    Bijlagen:
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2016
    • Like Like x 2
  2. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Fiat ‘Aegea’ als hatchback en stationwagon in Genève 2016

    De Fiat Aegea sedan, hatchback én stationwagon zijn volgend jaar maart alle drie in Genève te zien. De laatste twee beleven dan hun debuut, dus de sedan verschijnt reeds eerder. Mogelijk op een Italiaanse autosalon in december (Milaan gokken we), aangezien de lokale markt voor dit model het belangrijkste afzetgebied wordt. Dit laatste nieuws vertelde Fiat topman Olivier François tijdens de presentatie van de nieuwe Fiat 500 gisteravond. Aegea is enkel de voorlopige naam van het project in het compacte middensegment, of om heel precies te zijn, het grote B-segment. Dat laatste omdat het toekomstige C-segment van Fiat dus een ander platform zal gebruiken (B-wide), wat kostentechnisch uiteraard veel interessanter is. De hatchback en de stationwagon zullen in Genève 2016 voor het eerst voor het grote publiek getoond worden.

    François is helder over de stijl en het vakje waarin je deze modellen moet plaatsen. De in Turkije gebouwde auto’s zijn meer economische modellen, die echter absoluut niet als lowcost gezien moeten worden, maar als volwaardige concurrenten van bijvoorbeeld Skoda of Hyundai. De genoemde concurrentie is behoorlijk populair op de Italiaanse markt en dus valt er voor Fiat een belangrijke thuiswedstrijd te winnen. De Panda zou je technisch gezien als de onderkant van deze tak van Fiat kunnen zien en de Freemont als het hoogste segment. Een Crossover variant ligt in een later stadium ook nog in het verschiet.

    Volgens François moet je de 500-lijn echter niet als een niche luxe segment van het merk uit Lingotto zien. De modellen met 500-badge moeten namelijk altijd betaalbaar blijven en wordt meer gezien als de modieuze kant van Fiat, terwijl het andere gewoon ‘Simply more’ is. François zegt uit te zien naar de opvolger van de Punto, die veel weg zal hebben van de 500-telgen in de familie. Van de klassieke Punto worden het komende jaar intussen naar verwachting nog eens 100.000 gebouwd in Melfi. De 124 Spider zien we eind dit jaar al, aldus de Fiat-baas. De testfase van project Aegea is intussen in volle gang (foto onder), terwijl de productie in Bursa ergens eind dit jaar op gang zal worden gebracht.

    Bron: autoedizione.nl


    Bijlagen:
    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2016
  3. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    De opvolger van de in Turkije uiterst populaire Fiat Linea staat inmiddels bij de lokale dealer en heet Aegea. De conceptnaam van een heel project waaruit een C-segment sedan, stationwagon, hatchback en uiteindelijk zelfs een crossover zullen vloeien, heeft dus de productiefase gehaald. De naam Aegea is volgens de laatste berichten enkel voor de Turkse markt bestemd. In Turkije wordt de sedan met 1.4 en 1.6 benzinemotoren verkrijgbaar en de 1.3 en 1.6 diesel. Het aantal pk’s zal in eerste instantie variëren van 95 tot de 120 pk.

    De sedan zal ook de Italiaanse markt bereiken uiteindelijk, maar wanneer dit is, is niet precies duidelijk. De naam van de sedan zal dan in ieder geval anders zijn. De voor Europa belangrijke stationwagon en hatchback zullen in Genève aan het Europese publiek getoond worden. De Aegea staat op de langste versie van het B-segment platform dat ook voor de 500L, 500X en de Renegade wordt gebruikt. In Bursa zal de volgende maand de productie definitief van start gaan. De komende maanden zal steeds meer over dit economische en meer rationele model van Fiat steeds meer bekend worden.

    Bron: autoedizione.nl


    Bijlagen:
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2016
  4. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    [​IMG]
    Fiat heeft ervoor gekozen om de klant weer te helpen herinneren dat het ooit ook in het C-segment succesvol was en noemt de Turkse Egea op ons continent daarom Tipo. Precies zoals de Auto van het jaar 1989. Een goede naam die krachtig klinkt in elke taal en vrijwel nergens negatieve herinneringen oproept, ook niet in Italië.

    Het waren de dagen van Vittorio Ghidella, toen Fiat met Panda, Uno, Tipo, Tempra en Croma een succesvolle autobouwer was in Europa. De grootste om precies te zijn en met producten die behoorlijk betrouwbaar waren bovendien. Het was pas toen er qua marketing en besteding halverwege de jaren ’90 flink de klad in kwam, dat mensen Fiat weer als iets negatiefs begonnen te bestempelen.

    En daarom Heeft men besloten om niet alleen op de belangrijkste Europese markten, maar ook op de Italiaanse thuismarkt waar nog veel te winnen valt, de goede naam Tipo weer van stal te halen de komende jaren. Fiat kiest dus verrassend genoeg niet voor een getal, zoals met de 124 Spider en de 500-familie wel het geval is. ‘Bravo’ gaat dus het archief in, na twee generaties met de Stilo er tussendoor.

    In de dagen van de Tipo pronkte Fiat ook via uitgebreide reclamecampagnes (ook in Nederland) met de voor die tijd uiterst moderne hatchback, die later ook als sedan en SW met de naam Tempra op de markt verscheen. Fiat was een merk dat voordelige en kwalitatief goede gezinswagens bouwde volgens de laatste techniek. Dat is ook nu weer min of meer de boodschap. In Turkije heeft de introductie met de nodige persdagen inmiddels plaatsgevonden en in Turijn mocht een select gezelschap alvast proeven van deze compacte sedan.

    Fiat zal geen haast hebben om de Tipo in heel Europa te introduceren. Dat bleek uit een interview van Quattroruote met designchef Roberto Giolito. De sedan zal eerst in Italië en bepaalde strategisch gekozen markten debuteren. Er is na lange tijd bewust weer eens gekozen voor het ontwerpen van een sedan, waar een hatchback en SW uiteindelijk van zullen worden afgeleid.

    Voorheen gebeurde dat weleens andersom (zoals met de Linea) en dat is esthetisch gezien altijd een compromis, aldus de leider van Centro Stile. De Fiat Tipo is 4,54 meter lang en heeft een laadvermogen van meer dan 500 liter. De sedan geeft voldoende ruimte aan 5 inzittenden en is dus volop praktisch van karkater. Een zeer comfortabele sedan volgens de mensen die er al mee gereden hebben. De 1.6 MultiJet met 120 pk is extra stil en trillingvrij gemaakt door de technici van Fiat. De Tipo stuurt zeer accuraat en direct, zoals we dat gewend zijn van een Fiat.

    De sedan gaat vanaf december in de verkoop op de Italiaanse markt. Ook als 1.4 met 95 pk en 1.6 van 110 pk wat benzinemotoren betreft. Naast de reeds genoemde 1.6 MultiJet (eventueel met TCT automaat) is er ook de 95 pk 1.3 MultiJet diesel. De prijs is nog niet bekend, maar op Lingotto zweert men dat het een venijnige aanval op de concurrentie zal zijn. De hatchback en de SW worden zoals gezegd in Genève volgend jaar gepresenteerd.

    Vanuit Turkije is de folder van de nieuwe Fiat Tipo – die daar Egea heet- al hier naartoe gewaaid. De Tipo is 80 kilogram lichter dan z’n voorganger Linea, die op de Punto gebaseerd was. De carrosseriestijfheid is intussen met 80% toegenomen, aldus de fabrikant. De maten zijn; 452 cm lang, 179 cm breed, 149 cm hoog en een laadvermogen van 520 liter. De Tipo staat zoals bekend op de langste versie van het B-segment platform, waar de Fiat 500L (Living), Jeep Renegade en Fiat Toro ook op zijn gebaseerd.

    De verkrijgbare versies krijgen de namen Easy, Urban en Lounge. De instapper heeft standaard 16 inch stalen velgen (met wieldoppen), ESP met Hill Holder, 6 airbags, Uconnect + USB/AUX + Bluetooth, stuur met bediening voor audio e.d., handbediende airco, 4 elektrisch bedienbare ramen, elektrisch verwarmde buitenspiegels, en armsteun voorin.

    De Urban voegt hier aan toe; 16 inch lichtmetalen velgen, parkeer sensoren, Cruise Control, verstralers, automatische airco, middenconsole met Touch screen. De meest luxe Fiat Tipo Lounge voegt hier tenslotte standaard aan toe; 17 inch lichtmetalen velgen, zelf dimmende binnenspiegel, licht en ruitenwissersensoren, achteruitrijcamera en uitgebreid ingebouwd navigatiesysteem. De beschikbare motoren (in Turkije) zijn wat benzine betreft de 1.4 Fire 95 pk, de 1.6 E-torQ 120 pk (met automaat) en wat diesels betreft de 1.3 MultiJet 95 pk, de 1.6 120 pk MultiJet. Deze laatste met of zonder DCT automaat, zoals het merk Fiat de gerobotiseerde automaat met dubbele koppeling noemt (Alfa’s TCT). De prijzen zijn nog niet bekend voor Italië/Europa, maar Fiat zegt te zullen verrassen.

    Bron: autoedizione.nl

    Bericht van AutoItalia.nl:

    Naast de naamswijziging heeft de importeur in Nederland besloten om de Tipo ook in Nederland te gaan leveren. Over prijzen kunnen we je helaas nog niets vertellen, over wanneer de auto naar Nederland komt ook niet. Meer info volgt uiteraard!

    N.B: onderstaande afbeeldingen van de Aegea SW/Tipo SW zijn renderings/tekeningen.
    Bron: autotoday.it


    Bijlagen:
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2016
    • Like Like x 1
  5. djwpk

    djwpk Moderator Moderator CCH Lid

    Lid geworden:
    27 feb 2011
    Berichten:
    5.223
    Ratings:
    +2.438 / 15 / -2
    Lekker bezig Milan!!
     
    • Like Like x 2
  6. pvdharing

    pvdharing CCH Lid

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    1.123
    Ratings:
    +336 / 3 / -0
    milan maakt dr werk van...:rolleyes:
     
    • Like Like x 2
  7. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Actuele foto's van de Tipo hatchback.
    Bron: Carscoops

    Less camouflage on a pair of Fiat Tipo hatchback testers reveal for the first time the rear-end design of the upcoming compact model.

    It’s been a while since we last saw a Golf-rivaling Fiat, but the wait is almost over as the hatchback version of the Fiat Tipo is expected to be introduced at the Geneva Motor Show.

    For the first time, we can clearly see the rear end of the model, revealing the shape of the taillights, with the rest of the car remaining practically unchanged compared to the Tipo sedan.

    As ever with different bodystyles of the same model, the Tipo Hatchback will offer the same design and tech features with its sedan sibling, including the company’s Uconnect infotainment system.

    The engine range is again the same with the sedan’s, offering two diesel engines (94hp-1.3lt and 118hp-1.6lt) and two petrol engines (94hp-1.4lt and 108hp-1.6lt). Whether Fiat decides to throw some of its turbocharged petrol engines under the bonnet remains to be seen.

    The new Tipo Hatchback will be more affordable than other models in its segment, with Fiat wanting to offer more value for money instead of chasing a class-leading position.

    Tekst, bron & foto's: Carscoops 16/02/2016


    Bijlagen:
    [​IMG]
    New-Fiat-Tipo-Hatch-6.jpg [ 497.22 KiB | Nog niet bekeken ]
    [​IMG]
    New-Fiat-Tipo-Hatch-8.jpg [ 495.66 KiB | Nog niet bekeken ]
     
  8. vandisphotoo

    vandisphotoo Penningmeester Bestuur Moderator CCH Lid

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    2.723
    Ratings:
    +599 / 2 / -0
    Heel erg benieuwd wat de prijs gaat doen in Nederland, vooral sedan/station spreekt me wel aan ;-) Is weer eens wat anders dan in een Duitse station rijden in ieder geval :-)
     
    • Like Like x 1
  9. djwpk

    djwpk Moderator Moderator CCH Lid

    Lid geworden:
    27 feb 2011
    Berichten:
    5.223
    Ratings:
    +2.438 / 15 / -2
    In België is de sedan er vanaf een magere €.13000,-
    Zal hier wel wat meer worden denk ik..
     
  10. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Langzaam aan wordt er meer bekend over de Tipo.
    In Italië kun je tijdelijk de 1.3 MJet kopen voor € 15.500.

    Artikel van vandaag van Autotoday:

    Nieuwe Fiat diesel Type 1.3 Multijet II 95 pk beschikbaar voor bestellingen
    Na het winnen van de prestigieuze 'Autobest "als" Beste koop car 2016 ", de nieuwe Fiat Type debuteert met de turbodiesel 1.3 Multijet van de tweede generatie: gekoppeld aan de manuele vijfversnellingsbak en voorwielaandrijving is beschikbaar in de bodybuilding en Opening Edition Opening Edition Plus. de nieuwe Fiat Tipo wordt voorgelegd aan het Italiaanse publiek [...]

    Na het winnen van de prestigieuze 'Autobest "als" Beste koop car 2016 ", de nieuwe Fiat Type debuteert met de turbodiesel 1.3 Multijet van de tweede generatie: gekoppeld aan de manuele vijfversnellingsbak en voorwielaandrijving is beschikbaar in de bodybuilding en Opening Edition opening Edition Plus. de nieuwe Fiat Tipo wordt voorgelegd aan het Italiaanse publiek nog steeds geprijsd op € 12.500, en de nieuwe turbodieselmotor 1.3 Multijet 95 pk zal worden aangeboden aan de promotionele prijs van 15.500 euro.

    De motor 1.3 Multijet II 95 pk zorgt voor een goede prestatie en extreem lage gebruikskosten. automotive engineering vlaggenschip ondertekend FCA, zorgt voor een grotere autonomie zonder daarbij comfort en prestaties. Het is uitgerust met een handgeschakelde vijfversnellingsbak en ontwikkelt een vermogen van 95 pk, geleverd bij 3.750 omw / min, De turbocompressor met variabele geometrie zorgt voor een hoog koppel vanaf lage toerentallen en een maximumkoppel van 200 Nm vanaf 1.500 t / min.
    10

    Geheim van de motor Multijet II injectiesysteem - de derde generatie common-rail - waarvan de meest technologisch geavanceerde oplossing voor de hoge inspuitdruk controle vertegenwoordigt. In feite, het motormanagementsysteem in staat om kleine hoeveelheden brandstof te introduceren ruis te optimaliseren, verbruik en emissies, waardoor een bijzonder "zachte werking" van de motor in alle situaties en een aangename rijden vloeibaarheid. De 1.3 MultiJet II 95cv boekte een verbruik van slechts 4,1 liter / 100 km.

    22 februari 2016 - Auteur Guido Rubago
    Vertaald met Google Translate
    Link naar het artikel in het Italiaans met foto's: http://www.infomotori.com/auto/nuova-fi ... ini_88715/
     
  11. Morris HGT

    Morris HGT CCH Lid

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    949
    Ratings:
    +616 / 2 / -0
    Meh.. mooi dat er een opvolger is maar.. ik vind het saai standaard gezins auto.. beetje skoda achtig,
     
  12. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Gepresenteerd in Geneve, de Tipo Hatchback en Stationwagon.
    Artikel met foto's:
    http://www.carscoops.com/2016/02/fiat-t ... state.html


    Bijlagen:
    [​IMG]
    fiat_tipo_5-door_1.jpeg [ 166.65 KiB | Nog niet bekeken ]
    [​IMG]
    fiat_tipo_5-door_2.jpeg [ 157.81 KiB | Nog niet bekeken ]
    [​IMG]
    fiat_tipo_station_wagon.jpeg [ 167.66 KiB | Nog niet bekeken ]
    [​IMG]
    fiat_tipo_station_wagon_2.jpeg [ 165.13 KiB | Nog niet bekeken ]
     
  13. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Fiat Tipo familie in Genève compleet

    Het is lang geleden dat Fiat meerder versies van een model achtereen lanceerde, maar met de komst van de huidige Tipo is dat eindelijk weer een feit. In Genève kun je ze live bewonderen. De Stationwagon is daarvan de versie waarvan we het meest mogen verwachten en laat dat ook nog in onze ogen de mooiste zijn van het trio. Deze rationele modellen kunnen nog weleens in voor een groot succes zorgen. Vooral op de thuismarkt op de Italiaanse thuismarkt is de Tipo een ware prijsvechter.

    De opvolger van de Bravo met vijf portieren is een bescheiden ogende verschijning van 4,37 m lengte (16 cm korter dan de sedan), 1,79 m breed en 1,5 m hoog. De kofferbakinhoud is 440 liter (bij de sedan 520 l). De uitvoeringen zijn Easy en Lounge en een 1.4 T-Jet LPG versie zal naast de benzine (1.4 16v Fire 19 pk, 1.4 T-Jet 120 pk) en dieselmotoren (1.3 MultiJet 95 pk en 1.6 MultiJet 120 pk) ook beschikbaar worden.

    De relatief hoge daklijn van de hatchback komt volgens de makers ten goed aan de ruimte achterin, waar mensen tot 1,85 m prima hoofruimte zullen ervaren. Op de 1.3 diesel na, zijn alle versies uitgerust met een handbak met 6 versnellingen. Ook de automaat met dubbele droge koppeling zal beschikbaar worden op de Tipo. Binnenin de nieuwe rijk uitgeruste C-segment Fiat, vinden we het mooie Uconnect 7 inch HD Live met touchscreen. Achteruitrijcamera en TomTom 3D zijn optioneel.

    De Stationwagon oogt werkelijk fantastisch en is 4,57 m lang (20 cm meer dan de hatchback). De bagageruimte komt op een minimale inhoud van 520 liter. Met de in twee delen neerklapbare achterbank naar beneden komt je op een laadruimte van 180 cm diep.
    De Stationwagon heeft 12 opbergvakken, waaronder enkele speciaal voor je Smartphone, sleutelbos, flesjes en munten. Voor de versnellingspook zijn een AUX en USB (ook bij de andere versies) te vinden. De reeds genoemde kenmerken van de hatchback, gelden ook voor de Tipo Stationwagon.

    Bron: autoedizione.nl


    Bijlagen:
    [​IMG]
    tipo-geneve6.jpg [ 91.65 KiB | Nog niet bekeken ]
    [​IMG]
    tipo-geneve7.jpg [ 89.89 KiB | Nog niet bekeken ]
    [​IMG]
    tipo-geneve8.jpg [ 80.52 KiB | Nog niet bekeken ]
    [​IMG]
    tipo-geneve9.jpg [ 81.09 KiB | Nog niet bekeken ]
    [​IMG]
    tipo-geneve10.jpg [ 74.6 KiB | Nog niet bekeken ]
     
    • Like Like x 1
  14. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    De Italiaanse verkoopprijzen:

    Ze zijn nu eindelijk verkrijgbaar in de handel de andere carrosserievarianten van de Fiat Tipo , de 5-deurs en de stationwagon.
    De prijzen variëren van € 15.900 voor het eerste model en € 17.300 voor de familie-versie. Met dit model, de automaker bevestigde het huis van de wens om auto's in staat zijn te zorgen voor een goede verhouding tussen prijs en apparatuur aan te bieden. Dit was al zichtbaar bij de Fiat Tipo 4 deuren, verkrijgbaar vanaf € 12.500.

    (Vertaald met Google Translate)

    Bron: autotoday.it

    In Nederland wordt de verkoop vanafprijs voor de sedan vanaf 19.495,=
    De Hatchback en station worden dus duurder dan de sedan (Althans in Italië)
     
  15. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Op de website van Fiat Group Automobiles Nederland staat nu ook de officiële verkoop vanaf prijs: € 22.495,=
    Zie oranje omcirkelde deel op onderstaande afbeelding.

    Bron: http://www.fiat.nl/modellen


    Bijlagen:
    [​IMG]
     
    • Informative Informative x 1
  16. djwpk

    djwpk Moderator Moderator CCH Lid

    Lid geworden:
    27 feb 2011
    Berichten:
    5.223
    Ratings:
    +2.438 / 15 / -2
    Waarom nou weer......:Ndisappointed::Ndisappointed::Ndisappointed:
     
  17. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Omdat het Nederland is en hier de nieuwprijzen voor auto's bepaald worden door de BPM die weer gerelateerd is aan de Co.
    En omdat die 1.4 inmiddels, naar autobegrippen, stokoud is en daardoor niet schoon genoeg krijg je een belachelijk hoge BPM boven op de kale verkoopprijs.
    Ik weet niet of de uitrusting gelijk is aan die in andere landen waar de auto aanzienlijk goedkoper op de markt wordt gezet maar dan nog. Ik vind het een hoop geld en hoop dat Fiat het in Nederland voor elkaar krijgt om de hatchback onder of tegen de 20.000 euro te houden omdat Nederland nu eenmaal een hatchback land is. Ik wil liever niet weten wat de station moet gaan kosten die waarschijnlijk nog een paar duizend euro meer zal gaan kosten dan de sedan. Jammer want je zult maar een Fiat dealer zijn die het ding moet zien te verkopen terwijl er heel veel concurrentie in dat segment is met vaak modernere motoren tegen een betere prijs.
    De enig reële kans geef ik de auto nog op de leasemarkt maar als particulier bezit vermoed ik dat we hem bij ons maar weinig zullen gaan zien.
     
    • Dislike Dislike x 2
  18. Milan

    Milan Geregistreerd

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    617
    Ratings:
    +59 / 0 / -0
    Blijkbaar gaat FCA in Nederland ook een voordeligere variant aanbieden. (Vandaag op de website van Fiat Group Automobiles NL)


    Bijlagen:
    [​IMG]
     
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.